2012. május 12., szombat

Derítési tapasztalat


RAMBO gazda azt írta egyszer pár évvel ezelőtt, hogy a Tükrös derítővel való derítés hatástalan, így nem javasolja senkinek. Nos, ezzel (Tükrös derítővel) kapcsolatban nincs tapasztalatom, az viszont egészen biztos, hogy amit az Óvörös Borászboltban adtak nekem poralapú, bentonitos derítőt, nos az nagyon nagyon bevált, meg is lepődtem az eredményen. Pontosan egy hét telt el azóta, hogy bele raktam a borba az anyagot, és már 2-3 nap múlva szinte teljes volt a siker, igazi tükrös, tiszta, csillogó-villogó lett a bor. Tegnap ismét hoztam kóstolót, és azt kell, hogy mondjam, deríteni jó dolog :) A bor állaga (ránézésre) sokkal feszesebb, csillogóbb és elsősorban sokkal tisztább lett. Az illata is valahogy kiemelkedett, és mintha az íze is kikerekedett volna. Ez persze azzal járt, hogy a másodtöltésű hordó miatt a kesernye is felerősödött talán, de még éppen a kellemes szinten, ami szerintem jól fog állni a bornak. Főleg, ha majd a palackban simul, tompul kicsit.

Még egy hétig marad érintetlenül a bor így, mert csak jövő szombaton tudjuk megcsinálni a palackozást. Remélem, hogy nem fog kárára válni a bornak, hogy még egy hétig a seprőn pihen, de igazából a boltban a szakember úgy tanácsolta, hogy 10-14 napig legyen a borban, utána viszont rögtön palackozzuk. Így pont 14 napig lesz a derítőn. Sajnos technikailag és munka miatt korábban nem tudom elvégezni a palackozást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése