2010. december 18., szombat

Tisztulunk

Alig 1 hét telt el a seprőtlenítés óta, de már erőteljes tisztulásnak indult a borunk állaga. Az eddigi halvány rózsaszínes-szürkés árnyalatból átment szép tiszta sárgásba. Íze rendben van (amennyire lehet), igaz, még nagyon édeskés, feleségem legnagyobb örömére :D Ő szinte csak édes bort hajlandó meginni (0.1centiliter / hónap mennyiségben), de megígérte, hogy idén megkóstolja a bort, amíg ilyen édes. Az új tölgyfahordóból vettem a mintát, eddig még nem rossz a helyzet, nem lett nagyon "fás" az íze, amitől tartottam egy picit.

A hordókon kívül még egy 5L-es üvegben is van egy kis maradék bor, ami a múltheti fejtésből maradt vissza a seprő környékéről, vagyis közvetlenül afelettről. Azt nem akartuk már belerakni a tiszta borba, de gondoltam megpróbálom azt is leülepíteni, amennyire lehet. Ebben a kannában lévő bor még közel sem tisztult meg annyira, mint a hordókban lévő, de ez nem is csoda, hiszen az üveg alján jó 2-3cm-es seprőréteg ülepedett le, amiről ma hajnalban lefejtettem a bort, majd a seprőt kiöntve visszaöntöttem az üvegbe. Talán ez is letisztul majd valamelyest. Kiönteni mindenesetre kár lenne :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése