2010. december 8., szerda

Maul sorozat - 1. rész

BORKÓSTOLÓ 1. rész


Bár nem terveztem, de úgy alakult, hogy sikerült beszereznem egy kisebb sorozatot a villányi Maul Zsolt pincészetéből. A dolog úgy indult, hogy még novemberben regisztráltam az oldalukon a hírlevélre, amely egyben - bár nem is tudtam róla, nem figyeltem - regisztráció volt a havi nyereményjátékukra, amivel 6 palack Maul bort lehetett (volna) nyerni, ami ugyan nekem nem sikerült, de a regisztrációért cserébe felajánlottak egy üveg Servus Rosé Cuvée-t.

A lényeg, hogy 1 hónapon belül át kellett venni a bort a pincészet éttermében személyesen Villányban. Ez nem volt gond, mert úgy is leakartunk ugrani feleségem szüleihez, ők pedig a Beremend melletti Kásád faluban laknak, így majdhogynem útba is esett a pincészet.

Ha már ott jártunk, gondoltuk, ne csak az ajándékként felajánlott 1 üveg rosét hozzuk magunkkal, vásároltunk hát még mellé 3 palack másikat, természetesen más fajtákat (igen, tulajdonképpen valószínűleg erre játszik a pincészet, hogy az ember úgy sem csak az ajándék borral távozik... bejött nekik, beugrottunk a csőbe :D).

Amiket kaptunk és vásároltunk:

Solar - Sauvignon blanc, Servus - Rosé Cuvée, P9 - Portugieser, Apropó - Portugieser & kékfrankos válogatás

Ez a kóstoló első része, ebben most 2 bort mutatok be, a két szélsőt. Mivel ilyet még nem tettem közzé a blogomban, fontos megjegyeznem, hogy nem vagyok egy "nagy kóstoló", nem értek hozzá, nem tudom pontosan mindig, hogy mit kellene, vagy mit érzek éppen az adott borban. Nem sorolok fel 28 féle gyümölcsöt, fűszert, virágillatot (kivéve, ha nagyon egyértelműen felfedezni vélek valamit, de ez ritka). Egyszerűen csak a saját, pillanatnyi élményemet, tapasztalatomat írom le röviden.

MAUL SOLAR 2010 - Sauvignon Blanc



Rögtön egy rövid magyarázatra szorul ez a palack, ha jobban megnézzük a címkét. Ugyanis 2009 szerepel rajta, de a palackban már a 2010es, friss termés van. A pincészetben javasolták, hogy ezt vásároljam, mert jobb lett, mint a tavalyi. Ez meglepő volt számomra (ismerve a 2010es évet...), de én hittem nekik, így ebből kértem. Hogy miért 2009es címke van rajta, azt viszont nem firtattam. Inkább a beltartalomra akartam összpontosítani, a lényeg úgy is odabent van. Felbontva abszolút a frissesség tör elő belőle, nagyon erőteljes illattal nyit, szinte csípő. Ez elmondható az ízre is, pezsgős, az apró buborékok azonnal megjelennek a pohár falán, de úgy az egész borban is a pohárban, de idővel csillapodik és eltűnnek. Friss portéka, nincs mese. Van aki ezt nem kedveli annyira (a túlzó frissességet), de én szeretem (pezsgőkedvelőként főleg), így abszolút tetszett az összhatás. Ízben erőteljesen jelen van bodza, egy nagyon kevés vanília társaságában. Első kortyban édeskés, de utána lejjebb megy és a szárazság tör előre és meg is marad intenzív gyümölcsösséggel. Kicsit fanyar, de frissessége ellenére, vagy éppen ezért jól iható, tartalmas bor. Tetszett.

MAUL APROPÓ 2009 - Portugieser válogatás





Ez egy portugieser válogatás (hogy mit jelent, nem tudom), 15% kékfrankos házasításával. Enyhe barique érlelést kapott, ennek köszönhetően a megszokottnál testesebb. Színe mély lila, bársonyos, tiszta. A kékfrankos jelenléte abszolút érezhető már illatban is, ugyanez elmondható a tölgyfahordós érlelésről is: előtör illatban, majd az első kortyban az ízben is. Tartalmas, testes, jó ivású bor, nem unalmas a 3. pohár után sem. Valami mindig előjön belőle. Gyümölcsök mellett a csokoládé az, ami jelentősen érezhető benne. Nekem ízlett, nagyon is.

A kóstoló második részében (pár nap múlva) a két másik palackról írok egy kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése