2010. november 10., szerda

Kotyogó

Kell vagy nem?

Szombaton úgy döntöttem, hogy kotyogót rakok a három erjedés alatt álló hordónkból kettőre. De nem tudom, hogy jól tettem e. Még eléggé forrnak. Azt sem tudom, hogy megfelelő kotyogót készítettem e, és félek tőle, hogy a hordóknak baja lesz, ha nem megfelelő a gázelvezetés.

Ebben esetleg szívesen fogadnék tanácsot nálam tapasztaltabbaktól.

A következőképpen készítettem el: fogtam 2db teljesen szabványos, de már félrerakott, régi, használatban már nem lévő hordódugót. Ezeket átfúrtam teljes hosszukban, majd egy csövet dugtam beléjük, a cső másik végét pedig egy vízzel félig megtöltött dunsztosüvegbe dugtam, melyet elhelyeztem a hordók mellett. Ennyi.

Megfelelő ez így?

Készítettem egy fotót, de sajnos csak telefon volt nálam, a pincében meg kevés fény van, így a minősége gyatra:


Tegnap este direkt ezért mentem csak fel a pincébe, hogy megnézzem, dolgoznak e. Én arra számítottam, hogy ha nem is erőteljesen, de valamennyire talán bugyognak a csövek, de semmi. Milyen intenzitással kellene mennie a dolognak? Esetleg túl vékony a cső, amit használok?

Természetesen a biztonság kedvéért nem nyomtam erőteljesen bele a hordóba a dugókat, hogy ha feszülne, akkor inkább azt nyomja ki, mint a hordókat széjjel.

2 megjegyzés:

  1. Szia,

    Én is használtam már ezt a sufnituningot. Teljesen bevált. Ha a dugót nem nyomtad be teljesen és a dugó cső kapcsolódást sem tömítetted, akkor ne várj nagy bugyogást. Nálam teljes zárásnál és zajos erjedéskor is csak nagyon finoman bugyogott, még csak véletlenül sem nyomná ki a dugót.

    Samu (kezdőborász)

    VálaszTörlés
  2. Köszi az infót, nem mellesleg nagy örömmel fogadom az ELSŐ hozzászólást, amely tőled érkezett a blogomban! :)

    Még mindig forr a "must" a hordókban. Normális ez? Igaz, nagyon későn indult be a forrás, alig 1 hónapja.

    VálaszTörlés