2010. november 12., péntek

Helyére került!

Hát, ez nem volt egyszerű feladat... segítség nélkül mentem a garnitúráért az eladóhoz. Nagy hiba volt!

Egyrészt azért, mert társasház, és vajon hányadik emelet? Tetőtér! (5. em). Hurrá!

Másrészt, mivel ezek a cuccok még ANYAGBÓL vannak, a súlyuk sem elhanyagolható. Igaz, azért nem teljesen tömör fa mindenhol, van, ami csak bútorlap rajta, de szép munka, megszólalásig olyan, mint ha nyers fa lenne.

Szóval 4+1 emeletről lépcsőn (persze szűk, amennyire csak lehet), lecibáltam egyedül az elemeket, majd jött a következő probléma. Kombi autóm van, gondoltam, simán befér az egész... először beraktam az asztalt lapjára fordítva. Mellé gondoltam betolni a hosszú padot. Na, itt meg is állt a tudomány, mivel magas a háttámla, ugyan szélességben simán befért volna, magasságban nem. Aztán rájöttem, hogy talán nem az asztallal kéne kezdeni, hanem a padot elfektetve betolom, majd felállítom (mivel csak csomagtartó ajtónál volt gond, bent maga az autó magassága már nagyobb, csak az ajtó szűkebb), és így már mellé simán betudtam tolni az asztalt.

Utána jöttek a székek és az újabb probléma. De nem adtam fel! Az egyik széket sikerült valahogy bepréselnem a már berakott asztal fölé, a másikat pedig beraktam a feleségem helyére, vagyis elöl az "anyósülésre" felfordítva, még szépen be is kötöttem a biztonsági övvel, ahogyan kell :) Nehogy kirepüljön egy nagy fékezésnél.

Tehát végül nagy nehezen sikerült, aztán még gyorsan ki kellett vinnem a telekre, és csak úgy kb-ra a helyére is raktam:


A borok közel lesznek a borozóhoz!

A garnitúra helyén ezelőtt egy ágy volt, azért látszik a falon az a halvány csík, az volt a faliszőnyeg lécének helye. Vettünk egy sötétebb árnyalatú festéket, konkrétan egy jó sötét barnát, azzal fogjuk ma kis családommal lefesteni a falat a léc magasságáig, de fel fog kerülni egy újabb, vastagabb léc, ami elválasztja a sötét színt a fal eredeti színétől, ami megy a plafonig. Illetve a falat megvédendő rakok fel szerintem még több lécet a falra, hogy ha mozgatva vannak a székek, a pad vagy az asztal, akkor ne sérüljön a festés+vakolat.

Ahogyan látszik a képeken, sajnos a présházban jelenleg csak natúr beton aljzat van, ami mondjuk nem olyan rossz (strapabíró), de nem épp esztétikus. Szeretnénk majd valamilyen "járólapot" lerakni. Legvalószínűbb, hogy bontott tégla vagy valami ahhoz nagyon hasonló fog lekerülni.

Szóval, ma festünk, rendezkedünk, utána rakok fel 1-2 új képet. Aztán majd ha lesz idő, meg anyag, elkészítem a falra a natúr fa polcokat, illetve talpaspohár tartókat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése