2012. március 21., szerda

Csak egy permetezésnek indult...

... ám végül rémálom és mérgelődés lett belőle.


Ugye nyílt titok, hogy mi, én a CsabaTanyán szigorúan amatőrök vagyunk, vagy még azok se. Így tehát bőven belefér az alábbihoz hasonló önmagam lejáratását szolgáló vicces kis beszámoló a mai történésről.

Szóval, ahogy a címben utaltam rá, ma permeteztem. Sima egyszerű, ám de nagyon szükséges lemosó permetezést terveztem be mára. A sors viszont mást, is.

Nagy vidáman el is indultam, mert bár annyira nem rajongok a permetezésért, azért még is csak ez az első 2012-ben, meg a lemosó permetezés még úgy is könnyű, gyors, pihentető művelet a kis "Nomáspermetezőmmel". Így volt ráírva a dobozára. Nem NYomás, hanem Nomás... ez már kellett volna, hogy figyelmeztessen valamire, de nem foglalkoztam vele. Nagy hiba volt.

Na, de ne szaladjunk ennyire előre!

Szóval, kiértem a kertbe, hogy akkor na, nekiugrok a permetezésnek. Ki is nyitottam a permetszereket tartalmazó faládikát, de lemosó permet bizony nem volt benne. Úgy emlékeztem, hogy még maradt egy kis Bordói Lé, de nem. Így tehát vissza a kocsiba (immáron totál beöltözve permetezéshez, de mindegy), irány vissza a városba. Persze azt már útközben tudtam, hogy bankkártyát nem igen fogadnak el a kertész boltban, így előbb kellett keresnem egy ATM-et. Pénz kivétel után gyors menet a boltba, szerencsére kaptam Bordóit, igaz más fajtát, mint amit eddig megszoktam.

Rohanás vissza a kertbe, sietnem kellett, mert még munka előtt be kellett fejeznem és ez a tény bizony némi idegeskedésre adott okot.

Nekiugrottam hát a permetezésnek, de ekkor jött a második pofon: az első pumpálásnál kiderült, hogy a vadi újonnan vásárolt "Nomáspermetező" bizony annyi hibát tartalmaz, ha nem többet, mint már maga a felirat a dobozon. Sokkal többet. Gyakorlatilag használhatatlan, mikor már majdnem felpumpálta az ember FÉLIG (mert tovább nem lehet), nagy durranás, majd sziszegés és szépen elengedi a beléje pumpált levegőt. Ugyanis a kínai népköztársaság remekműve igen gyatra mérnöki tervezést kapott, jó 2-3 miliméterrel el lett szúrva a beöntő nyílás a rátekerhető fedéllel szemben. Így tehát kisebb "nomásnál" is már megadja magát, felnyomva a tetőt kiszabadul a levegő.

Káromkodás, mérgelődés, szomszéd nemértimár, hogy mi a bajom, ismét káromkodás és ez ismétlődik még egy darabig. Akkor gondoltam egyet, hátha jó a régi permetezőmbe ennek az újnak a pumpa része, mert hogy a régiben meg az törött el, azért kellett új.

Nagy nagy szerencsémre éppen passzolt bele, hihetetlen örömmel töltve el, így hát neki láttam most már kicsit aktívabban permetezni. Aha, igen. Legalább 1 percig. Ugyanis kiderült, hogy a régi permetezőnk viszont több sebből is vérzik már, vagyis több sebbel is rendelkezik, melyeken ha nem is vér, de a permetlé bizony kifolyik.  Néhol ömlik.

Meg aztán régen volt már használva, el volt tömődve a "pisztoly vége", ahol távozna a permetszer, így hát szétszedtem, majd kifújtam. De itt jött a harmadik, vagy sokadik pofon: olyan ügyesen sikerült megfújnom, hogy a csőben lévő permetező anyag teljes mennyisége a számban landolt.

Kellemes élmény volt, mondhatom. Köpködtem onnantól kezdve 2 órán keresztül.

Szomszéd már egyre aggódóbban figyel, persze neki könnyű, jófajta, kézi háti permetezője van, nem olyan olcsó vacak, mint nekem.

És itt akkor jött az elhatározás, hogy többet soha nem próbálok meg spórolni ilyesmin, inkább kerüljön duplájába, de ne legyen ilyen élményem többet.

Valahogy nagyon kínszenvedősen, de sikerült végül a lemosópermetezés, bár korántsem volt olyan hatékony érzésem szerint, mint amilyen lett volna egy jól működő permetezővel. Természetesen van nagy, profi, motoros háti permetezőnk, de azt bizony nem veszem elő még legalább 2 hónapig... minél tovább elhúzom mindig a környezetszennyező megoldásokat, így a motor még csendben lesz egy darabig. Addig viszont kell egy jó pumpás permetező, úgyhogy a héten veszek egy minőségibb példányt.

Remélem amilyen rosszul indult a permetezős szezon, olyan könnyű lesz a továbbiakban!

2 megjegyzés:

  1. Ezen jót mulattam :-))), no nem a kárörvendés miatt, hanem azért mert tavaly én ugyanígy jártam.
    A régi háti pumpás permetezőnk kb 2 percenként eldugult, szétszedtem, megmostam, tiszta permet lettem én is. Odavágtam.... stb :-). Aztán vettünk egy lengyel gyártmányú háti pumpásat, apám mondja "ott van összeraktam". Beöltöztem (legalább 60 fok a műanyag védőruhában) elindulok és ha lehet még szarabb a permetező orrán száján dől a permetlé. Lemegyek a hegyről lecuccolok, (ömlik a víz rólam és titokban a pokolba kívánom az egész szőlőt) szétszedem és látom hogy sehol sincs benne tömítés. Kérdem apámat, hogy hogyhogy nincs tömítés? "ja kisfiam én azt csak úgy nagyjából raktam össze" Pfffffffffffffffffffff áááááááááááááááááááá
    :-))))))))))))))

    Összeraktam a tömítéseket azóta szuperál rendesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D

      Én meg fogtam magamat, és vettem egy ilyet:
      http://www.uniflex.it/page.php?mod=schedaArticoli&idArticolo=274&top=9&sub=30&lang=uk

      Igaz, hogy 3szor annyiba került, mint a kínai "Nomáspermetező", de ez bizony minőség: olyan könnyű pumpálni, hogy már szinte hiányolja a férfiember az erőkifejtést :), és gyönyörűen szórja a permetet. Igaz, még csak otthon a fürdőszobában próbálgattam sima csapvízzel, a feleségem persze hülyének is nézett, hogy miért permetezgetem a csempét már vagy fél órája :D

      Viszont hétvégén, ha minden jól megy, akkor felavatom és megszórom vele a szőlőt.

      Ez ugyan picike permetező, sokszor kell tölteni, de szeretek vele dolgozni. Ha már nagyobb lesz a lombozata a szőlőnek, akkor úgyis jön a motoros háti. Addig (még 2 hónapig legalább) bőven elegendő lesz ez is.

      Törlés