2011. február 14., hétfő

Fejtettünk...

Nem rejtvényt, se nem babot, természetesen bort! Legutóbb írtam, hogy kéneznünk egyelőre nem kell, így csak fejtettünk szombaton. Az új tölgyfahordós borunkat változatlanul hagytuk, csupán annyit tettünk vele, hogy kifejtettük kádba, a hordót elmostuk és ment vissza a bor, viszont hiányzott egy pici belőle, így pótoltuk a másik, nagy hordóban lévő borral. Ez utóbbit viszont szétosztottuk, hogy ha elkezdjük fogyasztani, ne legyen nagyon darabon, de már eleve sem telítette meg a nagy hordót, így mindenképp szét kellett osztanunk. Így tehát megtöltöttünk egy kb. 100L-es hordót, a maradékot pedig a legkisebb, 15L-es hordónkba és 5-10L-es üvegballonokba töltögettük, hogy mindig csak egy kevés legyen darabon. Legközelebb reményeim szerint ismét metszéssel kapcsolatban fogok írni.

Ja, nem utolsó sorban még borozni is tudtam egy cseppet (talán többet is) a pincében, amire nem is tudom, hogy volt e példa az elmúlt években, hiszen mindig én vagyok a sofőr, mivel csak nekem van jogsim egyedül a családban. Ja nem, anyámnak is, de ő a  jogosítvány megszerzésekor (kb. 25 éve) ült utoljára a kormány előtt. De ezúttal busszal mentünk, ahogyan fogunk is e héten is, mivel az autónk dokinál van. Így tehát közvetlenül a hordókból kimert/kimért borocskát tudtam fogyasztani, bevallom, kellemes élmény :) Egy kis küvét is rögtönöztünk, 3 féle borunkból: a 2009-es "Rettenet"-ből és a kétféle idei "Szerkő", vagyis tavalyi borunkból. A Rettenet adta a kocsányt és a zöld ízeket (ami neki amúgy picit betegsége), a Szerkő1 (édes) a cukrot, a Szerkő2 (újtölgyfás) pedig a fűszert és kesernyét. Tetszett, kb. 10 pontos! :D Ez amolyan Cuvée Cuvée lett, vagy Cuvée a köbön, vagy nem is tudom, hiszen eleve vegyes fehérborból és abból is 3 fajtából készült. Remek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése