2012. június 7., csütörtök

601-es... Trabant.

601-es... majdnem Porsche

Ez kissé OFF lesz, de nem hagyhatom ki. Valamikor 10 évvel ezelőtt, amikor megszereztem a jogsit, na ná, hogy nekem is Trabim lett elsőre. Mi más lett volna, kereset nélkül, fiatalon. Ezt a Trabit is azt hiszem részben pénzért vettem (20.000 Ft), részben pedig számtech alkatrészekre cseréltem (azt hiszem 1-2db 20GB-s HDD-re, amiknek akkor azért volt értéke).

Azért rakom csak fel ide, mert régi képeket keresgéltem / nézegettem mindenféle régi merevlemezeimen és DVD lemezeimen, amik a Tanyán készültek, és rábukkantam erre is. Sőt, egy egész sorozatra, ami a kis Trabit mutatja be a Tanya bejáratánál.

Igen, ezzel jártunk a telekre majd' 10 évvel ezelőtt. Egyébként szerettem nagyon a kis pirosat.

Ha már rátaláltam, kíváncsiságból rákerestem a magyarorszag.hu gépjárműkeresőjében, és a legnagyobb megdöbbenésemre látom, hogy még mindig forgalomban van! Sőt, az új gazdája az új színt (Piros) is rávezettette a forgalmira, mert amikor még én használtam, a gyári sárga szín szerepelt a forgalmiban (sem az előző tulaj, sem pedig én nem írattam át).

A szomszéd már akkor sem nagyon művelte a területét...

Annyit tudok a kocsi utóéletéről, hogy akinek én eladtam 2004-ben, az a valaki szintén továbbadta kb. 1 évre rá, állítólag egy cégnek, akik a Balaton környékén osztrák és német turistáknak adnak bérbe Trabikat, amolyan "nosztalgia autó"-ként. Ezek szerint van is rá igény, mert amúgy nem hinném, hogy egy használaton kívüli autóra bárki is fizetné a kötelezőt + műszakit + járulékos dolgokat.

Szőlő: köszöni szépen, jól van. Túl jól :) Némelyik vessző olyan magasságokba tört, hogy már most vissza kellett vágnom. A hétvége az aktív szőlőmunkával fog telni, eszméletlenül vissza kell fogni, ritkítani kell a vesszőket, mert túl sűrű minden tőke. Egy biztos: egészen más évjárat EDDIG az idei, mint a tavalyi: tavaly azon kellett küzdeni, hogy az a kevés vessző, ami kinőtt, megmaradjon, most meg az van, hogy túlnőtte magát a tőkék 90%-ka. Csak azok a tőkék fejletlenek, amelyek már évek óta ugyan ilyenek, ezek valószínűleg cserések lesznek, mert tényleg masszívan látszik, hogy "valami bajuk" van.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk a Somlón az elmúlt 10 évben a negyedik járgányunkat hajtjuk szét. Azért megterhelő egy autónak az, hogy az üzemideje 99%-át imbolygó hegymenetben vagy zötykölődő lejtmenetben tölti. Az első autónk nekünk us egy Trabicsek volt. Megdöbbentő, de messze az bírta a legjobban, elképesztően stabil a futóműve és egyszerűbb szerelni mint egy mai Lego autót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez így van :) Hengerfej tömítés csere az útszélén, valamilyen rögtönzött alulemezből kivágva? Sima ügy volt :) Ismerősöm úgy járt németbe a kombi Trabijával valamikor a 90-es évek előtt, hogy mindig volt egy komplett pót motor a csomagtartóban. Állítólag volt rá példa, hogy az autópálya szélén kicserélte néhány óra alatt a motort (a hivatalossági részével persze nem törődve, de akkor csak az számított, hogy hazaérjen valahogy).

      Szerettem én is a Trabit. És valóban jól bírta, csak az a fránya, hírhedt "Y" tengely ment mindig szét, szinte javíthatatlanul. És nem kis meló cserélni a komplett Y-t, az én kis pirosomon lett is cserélve. Jah egyébként nagyon fel lett újítva, javítva, komplett új, megerősített alvázat kapott, nagyon stabil lett utána. Ezt persze már nem én követtem el, hanem az új tulaj (közel 300e Ft-ot költött rá). Valahogy fel kéne kutatnom a céget, amelyik nosztalgia autókázásra bérbe adja a Balaton környékén, szívesen kipróbálnám ismét :)

      Ha valaki látja valahol, kérem, fotózza le vagy próbálja meg kideríteni, hogy hová valósi az autó. Köszönöm :)

      A mostani autónk nekünk is megszenvedi az állandó köves úton való dobálózást: törött már el lengéscsillapító, rugó pedig már 3!!!-szor. Pedig nem gyenge anyagból vannak azok a spirálrugók.

      Törlés