2012. május 28., hétfő

Kép-regény

A szőlő kezdi szépen kiheverni a (valószínűleg) perzselést, szépen növekszik. Lassan elkezdtem a vesszőket befűzni a vezetődrótok közé, illetve lassan el kell kezdeni összekapcsozni a legalsó drótpárokat, hogy minél vékonyabb lompfal alakuljon ki és kevésbé érje mechanikai sérülés (a szél által) a leveleket, fürtöket.

Más teendő nagyon nem volt mostanában, fűnyíráson és egyéb apróságokon kívül. Egy kicsit volt időm fotózgatni is, így most íme egy kis "Képregény":

Félig kész, vagy félig vissza van még?! 


Ebből lesz a bor. Elvileg. 

Meg ebből. 

Mi telkünk. 

Közvetlen szomszédunk jobbra... 

Csak mi kezeljük a kerthez vezető utat. Mondhatni, hogy a miénk. 

Erdei autópálya. Közútkezelő: CsabaTanya.

Második szomszéd jobbra. Kár a szőlőért :( 

Kétévente lekaszálják a gazt és ennyi. 

Pedig ebből még lehetne valami.

FRISSÍTÉS: talán olvasta a terület tulajdonosa az írásomat, vagy nem tudom, de hatalmas változás állt be: gyönyörűen kitisztították a területek, múltkor, mikor kint voltam, hallottam, láttam, hogy egész nap zúgtak a fűkaszák, szépen le lett pucolva minden. A szőlőt is rendbe tették, ki lett tisztítva és a vesszőket a karókhoz kötötték. Persze, lehet, hogy csak a szokásos 2 évenkénti kaszálás-tisztogatás történt, és most majd 2 évig megint nem látjuk őket, de az is lehet, hogy kezdenek valamit a területtel. Mindenesetre most úgy fest a terület, mint amelyiknek van gazdája. Hajrá!

Ezt a sorompó tartó vasrudat én raktam le, miután a fa rúd kirohadt.
Jómunkás kezek elkezdték kiásni, hogy elvigyék, mint vasat, de amikor
észrevette, hogy jó 50cm mély, 20cm széles beton van az alján, otthagyták.
Én szépen visszaástam. Kezd derengeni valami, hogy a szomszéd
(elhanyagolt) kertje körül miért és hogyan tűnt el egyszer csak
a kerítés. Volt, nincs, egyik napról a másikra. Jó vaskos vasoszlopok
voltak a kerítésoszlopok, lehetett vagy' 20 kiló egy-egy oszlop.
Azt hittem, hogy a gazdája szedte ki, gyanítom, hogy a
"szelektív hulladékgyűjtő és szállító vállalat"
aktív tagjai lehettek.

Ezt a sorompót tartja a rúd. 

Növekednek a vesszők.

3 megjegyzés:

  1. Na az ilyen szomszédoknál kell azt csinálni amit mi is megléptünk már pár éve, felajánlottuk, hogy a termésért cserébe gondozzuk a szőlőjüket. Neki jó, mert a telek értéke nem romlik és nekünk is mert ingyen terület, extra szőlő. 10 éve rá se néztek...

    VálaszTörlés
  2. Mondasz valamit. Én személy szerint a közvetlen mellettünk lévő akácost szeretném magaménak tudni, még ha szőlőt nem is rakok bele, de azért szép is erdőt lehetne formázni rajta. Az a bakművelésű második szomszéd pedig tényleg megérne egy ilyesmi tárgyalást, talán megpróbálom egyszer. Az a szőlő kimondottan jónak és szépnek tűnik, most is tele van terméssel, de ahogy tavaly is, idén is szerintem a gaz fog győzni :(

    VálaszTörlés
  3. Az még akár idén is menthető. Csak a permetezés miatt időben kell még lépni.
    Egy kis erdő nekünk sem ártana, a vendégháznál és otthon is csak fával tudunk fűteni...

    VálaszTörlés