2011. szeptember 9., péntek

Már csak egyet kell aludni...


Hétvégén szüret. Idén két napos lesz, mert amint egyel korábbi posztomban írtam, idén lett kb. egy sornyi vörösünk is, így azt szedjük le holnap (szombaton). Meg hát azért is kell a két nap, mert az első nap délelőttje nagyjából az előkészületekre fog elmenni. Elő kell szedni minden szüreti felszerelést, vödröket, darálót, préselőt, tálakat, kádat, egyszóval mindent el kell szépen mosni. Délután pedig szerintem 1-2 óra alatt meglesz a vörös, annyira kevéske van.

A szombati nap az amolyan "magányos" szüreti nap lesz, csak mi megyünk, a szűkebb család, a vasárnap viszont igazi szüreti mulatság lesz. Jön aki csak tud, ismerős, rokon, családtag, leszünk vagy 15en. Persze a szőlő mennyisége nem kíván ekkora munkaerőt (1-2 ember kényelmesen letudja szedni 2-3 óra alatt max), viszont ahogy terjedt a híre, hogy szüret lesz a Tanyán a hétvégén, sorra jöttek a felajánlások, egyszóval szívén viseli fiatal s öreg a szőlőnket! :) Én nem bánom, csak én fogom a legjobban megszívni, mert én vagyok a daráló már évek óta lent a pincében, így ha ennyien szedik és hordják, kell majd tekernem rendesen... de majd nyugalomra intek minden szorgos kezet, ez kérem itt nem a ...... pincészet (a pontok helyére képzelje mindenki bele kedvenc, nagy pincészetét). Szóval tavaly, mivel csak 2-3 ember szedte a szőlőt, elég kényelmesen ment a daralás, még pihenni is tudtam 1-1 kör után. Idén lehet, hogy jobb lenne egy villanymotort felszerelni a kézi tekerő helyére :)

A pince kitakarítása, szüretre való felkészítése egyébként már tegnap este megtörtént. Este 8 (és munka) után kimentem, felsöpörtem, letöröltem a falakat, kicipeltem a felesleges holmikat, meg a sok 5L-es üvegballont, hogy legyen hely a kádnak, préselőnek. Mielőtt távoztam, elégettem jó pár kénlapot is, hogy a fertőtlenítés is frissen meglegyen. Így a pince már nagyjából tisztán, friss levegővel várja a szüretet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése