2011. július 7., csütörtök

Pangás

Ahogy nézem, lassan 1 hónapja, hogy nem írtam már ide. Borzalmas :) Ennek oka főleg az időhiány, meg egy kis lustaság is párosult hozzá. Az időhiány oka számtalan dolog, de többek között: volt egy laza vizsgaidőszakom az elmúlt hónapban, a vizsgák sikerültek, így immáron hivatalosan is az a foglalkozásom, szakmám, amire vágytam már oly' rég :) Ezen felbuzdulva, és mivel gyakorlatilag emiatt kezdtem bele ebbe a suliba, közben már meg is alapítottam a vállalkozásunkat, ami erre a fő tevékenységre fog épülni, amiről Bizonyítványt, jogosítványt is szereztem (nem, nem szőlészet-borászat, sajnos). Így volt teendő bőven, okmányirodától könyvelőig rohangálás, meg egy csomó járulékos nyavaja, amit ilyenkor megkíván egy ilyesmi intézkedés.

Azért természetesen a tanyára is járunk, oda nem is kevesebbet, mint eddig, csak valahogy írni nincs róla időm, de úgy Isten igazából nem is nagyon van mit. A szőlő teszi a dolgát: nő, nő és gyarapodik. Az idei évről azt kell az eddigi helyzet alapján elmondani, hogy a bőség zavara lesz... sokkal több a fürt, mint tavaly, ez nem is kérdés. Ugyanakkor azt hiszem betegségekkel jobban gondunk lesz, mint tavaly (tudom, ez furcsán hangozhat, tudva, hogy milyen volt a tavalyi esős év, és milyen az idei szárazabb: kevesebb betegségnek kellene lennie), de idén a permetezés egész máshogy alakul(t), mint egy évvel ezelőtt: tavaly még Nagyapám szinte minden permetezéskor jelen volt, ő keverte a permetet, így egy sokkal hatékonyabb koktél volt mindig. Én idén gyakorlatilag csak 1-2 szerrel támadtam eddig, ami úgy tűnik, kevés lesz. Ezért még ma elfogok menni kertészcentrumba és beszerzem a szükséges szereket, és amint tudom, meg is csinálom a permetezést, 1-2 hét múlva pedig az ismétlést.

Kérdést intézek ezzel kapcsolatban, hogy milyen betegség lehet? A bogyók héján valami sötét réteg képződik foltokban. Olyan, mint körtén szokott leginkább megjelenni. Emlékszem, hogy tavaly is volt ilyen, de akkor viszonylag hamar el is múlt (talán a komolyabb permetezés hatására).

Akkor most képekben, hogy hogyan is néz ki jelenleg a Tanya:

Először is, mivel kedves szomszédságunkból valaki trombitának nézte, és meg is fújta a mosogatótálcánkat állványostul, így kellett újat szerezni. Maga a tálca borzasztó sokba került nekünk: 1 Ft-ért sikerült lecsapnunk a Vaterán, csupáncsak Orfűre kellett elmenni érte, de oda épp amúgy is mentünk volna. A lábazat úgy volt, hogy szakember által fog ismét készülni, de aztán pakolgattam Nagymamám garázsában, és soksok érdekes dolog között találtam éppen megfelelő méretre vágott Salgo polc lábakat, meg jó kemény fenyőléceket, így elkészült általam a remekmű:

Kicsit olyan ipari konyha feelingje lett, de egész tűrhető :D


Immáron használat közben, és hát igen... megfelelő méretű lefolyócső hiányában átmeneti tákolmány megoldás; vödör a mosdó alatt

Pohárcsendélet: távolban a Papuk hegység vonulata Horvátországban

És akkor a szőlő. Mint írtam fentebb, számomra a bőség zavara, a tavalyi silány terméshez képest:


Ez egy picit ritkásabb fajta




Nagyszemű, szerintem csemegeszőlő lesz

Az idén ültetett egyik hárslevelű. Szépen fejlődik.

Lesz mit ritkítani később...

Kisebb zöldmunka, ritkítás után. A sok termés ellenére/mellett viszont a vesszők fele akkorák (magasságban), mint tavaly ilyenkor voltak. Hogy ez most jót, vagy rosszat jelent, azt nem tudom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése